ZAJĘCIA STACJONARNE - SPOTKANIE 1
Zadanie 1
BĘDZIE OBEJMOWAŁO
Określenie celu infografiki
Zebranie danych/dokumentów
Projektowanie
Publikacja
Na szkoleniu nasza aktywność, to trzy etapy pracy: Przygotowanie, Tworzenie, Promocja
Przygotowanie
1.Ustal cele, jakie powinna osiągnąć
infografika
2.Przeprowadź wywiad/przeglad możliwości i analizę potrzeb
3.Zbierz
dostępne dane i tematy
4.Określ grupę docelową
5.Zapisz
wersje tematów - Pomysł na infografikę
6.Zbierz i zapisz potrzebne materiały
PO UTWORZENIU I SPRAWDZENIU PUBLIKUJEMY SWOJE PRACE
ZAJĘCIA ONLINE -
Zadanie 1
Opublikowanie tworzonych pomocy
przesłanie adresów kodów embed do osadzenia na stronie
oraz zapisów graficznych tworzonych pomocy do publikacji
Zadanie 2
Przygotowanie 10 zdjęć do publikacji na wybrany temat edukacyjny
opracowanie planu kolejnych kroków miejsc w kraju lub Europie
(edukacja-zdrowie-bezpieczeństwo)
ZAJĘCIA STACJONARNE - SPOTKANIE 2
Zadanie 1
Stworzenie animacji Droga edukacji i współpracy w międzynarodowym projekcie
np. Podróże tematyczne w naszym projekcie edukacyjnym
z wykorzystaniem aplikacji TRIPADVISOR
Zadanie 2
Z wcześniej przygotowanych 10 zdjęć do publikacji w sieci - na wybrany temat edukacyjny w aplikacji POWTOON
opracowanie własnej animacji tematycznej związanej z wybranym projektem/zadaniem np. Tworzenie reportażu - fotograficznego w sieci
planu kolejnych kroków, ważnych elementów treści, akcji edukacyjnej
w kraju lub Europie
np.(edukacja-zdrowie-bezpieczeństwo)
Zadanie 3
Opublikowanie stworzonych pomocy na stronie szkolenia:
przesłanie adresów kodów embed do osadzenia na stronie
i/lub zapisów graficznych tworzonych pomocy do publikacji
DO ROZWAŻENIA:
WYBIERAMY ISTOTNE HASŁA
PROJEKT EDUKACYJNY
I. Prezentacja wstępna projektu
Co powinna zawierać:
• opis założeń i metod kampanii przedstawienie planowanego wydarzenia lub akcji: nazwę, miejsce, czas, charakter, przebieg itp.
• określenie grupy docelowej odbiorców i sposobów docierania do niej opis materiałów promocyjnych pod względem zastosowania: gatunków medialnych, ich połączeń i zabaw z konwencją
Jakie elementy wykorzystać – przykład wyboru treści do realizacji
II. Etapy realizacji projektu
1. Spotkanie wprowadzające
Przedstawienie tematu i utworzenie grup projektowych.
2. Wybór lub wymyślenie promowanej inicjatywy społeczno-kulturalnej.
Wybór typów materiałów promocyjnych do wykonania.
Określenie grupy docelowej kampanii.
Obmyślenie ogólnego pomysłu na kampanię (np. haseł reklamowych, sposobu połączenia materiałów w spójną całość).
3. Podział zadań.
4. Spotkanie konsultacyjne
I. Doprecyzowanie koncepcji kampanii promocyjnej.
Wykonanie materiałów promocyjnych, w tym wybór oprawy wizualnej, gatunków i konwencji.
5. Postprodukcja lub redagowanie.
Spotkanie konsultacyjne
II. Dopracowanie materiałów promocyjnych.
Przygotowanie wystąpienia: wybór formy i mówców, sporządzenie notatek.
6. Prezentacja wyników pracy przez poszczególne grupy.
7. Końcowa refleksja.
I PREZENTACJA – Z WYKORZYSTANIEM TIK
III. Wprowadzenie do projektu Co nas czeka:
• przydzielenie do grup projektowych;
• zapoznanie się z zasadami pracy w grupach projektowych;
• oczekiwane rezultaty projektu i jego harmonogramem;
• planowanie kolejnych spotkań grup projektowych;
• podział wstępny zadań w grupie — organizacja pracy do kolejnego spotkania;
• ustalenie sposobów skutecznego docierania do potencjalnych uczestników ( inicjatywy społecznej lub kulturalnej);
• przywołanie atrakcyjnych przekazów reklamowych i promocyjnych;
• wybór gatunków przekazów medialnych - możliwych do zastosowania w ramach kampanii promocyjnej.
Do rozważenia we własnej pracy:
1. RODZAJE I ZAKRES PRAC/ZADAŃ- UNIJNYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
2. PREZENTACJA ELEMENTÓW ISTOTNYCH W REALIZACJI PROJEKTÓW UE
Zadanie 1
Opublikowanie tworzonych pomocy
przesłanie adresów kodów embed do osadzenia na stronie
oraz zapisów graficznych tworzonych pomocy do publikacji
Zadanie 2
Przygotowanie 10 zdjęć do publikacji na wybrany temat edukacyjny
opracowanie planu kolejnych kroków miejsc w kraju lub Europie
(edukacja-zdrowie-bezpieczeństwo)
ZAJĘCIA STACJONARNE - SPOTKANIE 2
Zadanie 1
Stworzenie animacji Droga edukacji i współpracy w międzynarodowym projekcie
np. Podróże tematyczne w naszym projekcie edukacyjnym
z wykorzystaniem aplikacji TRIPADVISOR
Zadanie 2
Z wcześniej przygotowanych 10 zdjęć do publikacji w sieci - na wybrany temat edukacyjny w aplikacji POWTOON
opracowanie własnej animacji tematycznej związanej z wybranym projektem/zadaniem np. Tworzenie reportażu - fotograficznego w sieci
planu kolejnych kroków, ważnych elementów treści, akcji edukacyjnej
w kraju lub Europie
np.(edukacja-zdrowie-bezpieczeństwo)
Zadanie 3
Opublikowanie stworzonych pomocy na stronie szkolenia:
przesłanie adresów kodów embed do osadzenia na stronie
i/lub zapisów graficznych tworzonych pomocy do publikacji
DO ROZWAŻENIA:
PRZYKŁADOWE TEMATY DO REALIZACJI W INFOGRAFICE
Promocja realizowanego projektu - jak zainteresować projektem?
WYBIERAMY ISTOTNE HASŁA
CO zawiera, GDZIE - KIEDY realizujemy i JAK promujemy
PROJEKT EDUKACYJNY
Zawiadomić, zaciekawić, zachęcić - przekonać do współpracy
I. Prezentacja wstępna projektu
Co powinna zawierać:
• opis założeń i metod kampanii przedstawienie planowanego wydarzenia lub akcji: nazwę, miejsce, czas, charakter, przebieg itp.
• określenie grupy docelowej odbiorców i sposobów docierania do niej opis materiałów promocyjnych pod względem zastosowania: gatunków medialnych, ich połączeń i zabaw z konwencją
Jakie elementy wykorzystać – przykład wyboru treści do realizacji
II. Etapy realizacji projektu
1. Spotkanie wprowadzające
Przedstawienie tematu i utworzenie grup projektowych.
2. Wybór lub wymyślenie promowanej inicjatywy społeczno-kulturalnej.
Wybór typów materiałów promocyjnych do wykonania.
Określenie grupy docelowej kampanii.
Obmyślenie ogólnego pomysłu na kampanię (np. haseł reklamowych, sposobu połączenia materiałów w spójną całość).
3. Podział zadań.
4. Spotkanie konsultacyjne
I. Doprecyzowanie koncepcji kampanii promocyjnej.
Wykonanie materiałów promocyjnych, w tym wybór oprawy wizualnej, gatunków i konwencji.
5. Postprodukcja lub redagowanie.
Spotkanie konsultacyjne
II. Dopracowanie materiałów promocyjnych.
Przygotowanie wystąpienia: wybór formy i mówców, sporządzenie notatek.
6. Prezentacja wyników pracy przez poszczególne grupy.
7. Końcowa refleksja.
I PREZENTACJA – Z WYKORZYSTANIEM TIK
III. Wprowadzenie do projektu Co nas czeka:
• przydzielenie do grup projektowych;
• zapoznanie się z zasadami pracy w grupach projektowych;
• oczekiwane rezultaty projektu i jego harmonogramem;
• planowanie kolejnych spotkań grup projektowych;
• podział wstępny zadań w grupie — organizacja pracy do kolejnego spotkania;
• ustalenie sposobów skutecznego docierania do potencjalnych uczestników ( inicjatywy społecznej lub kulturalnej);
• przywołanie atrakcyjnych przekazów reklamowych i promocyjnych;
• wybór gatunków przekazów medialnych - możliwych do zastosowania w ramach kampanii promocyjnej.
Do rozważenia we własnej pracy:
1. RODZAJE I ZAKRES PRAC/ZADAŃ- UNIJNYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
2. PREZENTACJA ELEMENTÓW ISTOTNYCH W REALIZACJI PROJEKTÓW UE